VÅR SOL

sitter på mitt gammla jobb i butiken igen.
butiken känns som en samling plats för alla konstiga människor, mupparnas forum och nördarnas fristad.
är det bara trasiga slitna själar och förvirade äldre människor som läser böcker?
men men mitt humör rår dom inte på i dag inte för ÄNTLIGEN börjar staden få liv i sig igen.

effter en vinter med kyla och mängder med snö. har åter min bästa vän solen titat fram.
man blir som på nytt föd när man vaknar av att solen letat sig igenom dom nerdragna persienerna och träffar en i ansiktet. luften käns friskare och vinter jackan och dom tunga skorna intar sin rätta plats i gaderoben.

ölen, grillen, långpromenaderna med hunden, sena nätter framför en en gångs grill och mängder med öl.
inlines sessions, betong park, lätt klädda damer, t-shirts, bad, uteserveringar,
slutar jag inte tänka på sommaren nu får jag en mental orgasm.


dock har vi ju dom klassiska sommar förstörarna
myggen som jag inte kan förstå hur dom fyller någon funktion i våran värld, utan bara bör krossas.

fulla snorungar i parken. som förstör MIN ljuvliga fylla i parken med att skrika eyyy bree ska jag knulla dig, vet du vem jag är, shiiit breee det värsta är att dom har hittat till betong parken. min fri stad och cyklar med vanliga cyklar och är i vägen hela tiden. men det värsta är när dom frågar: shitt bre kan du vålt jag svär vålt du e kungen då.  om du får för dig att konfroterar dom verbalt får du inte spec smarta svar, så det enda botemedlet är krosa den lilla iq befrida ungjäveln som du gör med myggan som stör din park fylla.

men våren är här och jag bara längtar efter min första utomhus fest med grill, öl och trevligt sälsskap.



när våren blommar så ryter grisen


Kommentarer
Postat av: enCyde

HAHA! det var bra skrivet vega!



- Nordh

2010-03-15 @ 16:02:19
URL: http://www.encyde.se
Postat av: Ebba

Fin blogg Vega! :D

2010-03-15 @ 23:04:24
URL: http://claesgitarr.blogg.se/paradebba
Postat av: thommpii

hahah man får tacka mer inlägg kommer hehe

2010-03-15 @ 23:45:26
URL: http://thelifeofshit.blogg.se/
Postat av: Feli

"och dom tunga skorna intar sin rätta plats i gaderoben" figurativt pratat eller för du har ju sneakers året runt eller hut thompi? haha

2010-03-23 @ 01:39:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0