NY JÄVLA DAG

FAN vaknar upp av att det står en speedad flata på tv, finns det något värre än att vakna upp till dom jävla teletävlingsprogrammen? 

Självklart har jag inga batterier i dosan eller kraften att ta mig fram till teven så att jag kan stänga av, utan jag får vända mig om försöka blunda och somna om.

Irritationen blir olidlig då man hör första samtalet. Agda på 90 år ringer in och svarar både fel ord och bryter reglerna, som de har stått och repeterat ca 1000 gånger.

Den hysteriska kvinna som kan liknas med en duracelkanin på tjack fortsätter att tugga på med sin klämkäcka röst och falska leende.

DÖDA mig är min första tanke, vad har jag gjort för att förtjäna denna ondskefulla väckning? Det blir ju inte bättre när jag resumerar gårdagens spelning:

Tre timmar spelning från 10-12 utan en enda människa, endast personalen som går runt vansinniga över denna storslagna kväll.

När det väll droppar in en människa vid 24.10 så är det en ensam själ som placerar sig stadigt framför Jack Vegas-maskinerna.

OH YES tänker jag äntligen en fes sugen eller åtminstone musik intresserad jävel. Men så visade det sig det inte vara. Under 40 minuters spelning av alla sorters musik lyckades jag få en liten reaktion och det var när jag spelade Daddy cool.

Kvällen forstätter i samma fittstil, lite smått löst folk glider in, musikförfrågningarna kom in med förslag som 8787 med Just de, Born in the USA, Giftig med Mange Schmidt eller hur fan han stavar. Inte den roligaste kvällen med andra ord!

Det värsta var att jag var hårt hållen i nykterhetens ondskefulla grepp. Krogvärlden är inte till för nyktra människor, tror inte världen överhuvudtaget är en bra plats för en nykter man.

Jag gör allt i min makt för att hålla mig på den goda sidan. Full med en vision om att allt är precis som jag vill ha det. Men icke sa Nicke denna natt. Den ondskefulla världen han ifatt mig och flåsade mig i nacken.

Men men nya tag, spelar i kväll igen, men får i dag vara fylld med eldvatten och behöver bara spela ca 1 timme.

Så vi ses i dimman mina nära och kära, och alla andra svin.



Bless// många små åar bildar oftast stor båt

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0